skriver av JRamos

Jag har härjat runt i varje vrå och hörn.
Skadat mig på varje tagg och törn.
Stått min mark, aldrig tagit ett nej.
I min djupa jakt efter dig.

Känt hur hjärtat slitits av,
I kärlekens blodröda hav.
Tappat vettet och sinnet.
Raderat allt ur minnet.

Uthärdat tusen ords sylvassa kraft.
I mina händer mitt eget hjärta haft.
Svalt min stolthet, ramlat omkull.
Allt för dig, allt för din skull.

Delat min själ i tusen bitar.
Gått barfota på kalla glasbitar.
Gått så långt, kommit så kort.
All mening har jag glömt bort.

Och nu, nu irrar jag runt.
Jag tänker så mycket strunt.
Lovat att för dig ska jag göra allt.
Men nu faller världen runt mig överallt.

Gett så mycket och nu har jag inget kvar.
Gett så mycket och aldrig brytt mig om svar.
Jag har tusen frågor som gnager på.
Men de har jag gömt i mörkaste vrå.

Jag har fallit på mina knän.
Snälla, dränk mig i önskningarnas fontän.
Låt mig få en sista önskan.
Att få uppleva Paradisets grönskan.

Sjunker genom marken av denna börda.
Inga av mina böner har blivit hörda.
Men jag lovade och svor att för dig skulle jag ge allt.
Så se mitt leende när jag nu faller mot denna kalla asfalt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0